Min önskan

Detta är ett blogg inlägg som är till mina föräldrar, jag vet inte om dom ens läser men man kan ju hoppas.
Alla har drömmar och önskningar i sina liv, jag också. Jag har önskat mig så länge jag kan minnas, väldigt väldigt många år. Förra året tex. när jag fyllde år, men ännu en gång fick jag inte min önskan uppfylld, att få min egna hund. Jag vet att det är väldigt mycket jobb med en hund, men folk brukar ju berätta för mig att om man vill kan man. Om flera miljoner människor i Sverige har hundar, varför skulle då inte jag klara av det? Man klarar ju allt om man bara vill, eller?
Jag är ju väldigt trött på tjata på mina föräldrar, jag vet ju svaret innan jag äns hunnit ställa frågan. Jag har sagt att jag slutar rida om jag får en hund, och så frågar dom mig bara vad det kostar med en hund egentligen.. Ja långt i från så mycket som det kostar att rida och då har jag även sagt att det är ju min hund, mitt ansvar och då tänker jag också betala för den. Om jag kanske behöver hjälp med  100-200 kr i månaden, kanske de kan hjälpa mig för det är ju fortfarande långt ifrån så mycket det kostar när jag rider. '' om den blir sjuk då?'', vi har flera djur hemma, om dom blir sjuka då? Ja, det vet man ju aldrig om dom blir. Men om man verkligen uppskattar sitt djur och älskar det så tror jag faktiskt att det är värt det. Mina kaniner har varit sjuka, det fixade vi. När min katt Busen blev sjuk och fick sen avlivas gav vi också allt för honom för han betydde mycket för oss. Det kommer väl en hund göra för mig också? '' Det får du köpa när du flyttar hemifrån'', men när jag flyttar så måste jag jobba hela dagarna för att kunna klara mig, hur ska jag då kunna ge den tiden till en liten hund? Det är omöjligt, ännu en gång får jag lägga det åt sidan. Jag förstår om mina föräldrar inte vill ta hand om den sen när jag ''tröttnat'', men saken är den att jag kommer inte tröttna. Jag vet vilket arbete det är, men det är ju det som jag tycker är roligt annars vad är det då för mening med att ha en? Jag ser hur mycket folk som helst varje dag som är ute med sina hundar, jag förstår varje gång man ska ut när det är snöstorm så kanske det inte alltid är så roligt.. MEN, man gör det ändå, för man älskar sin hund!
Jag vet att  detta inte kommer hjälpa mitt ett dugg, för jag kommer ändå inte inom 20 år ha min egna hund. Men man ska väl aldrig sluta hoppas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0